onsdag 28. november 2018

Elg-genseren ferdig :)


 Eg har jammen helde på med denne genseren ei stund..... målet var at den skulle være klar til me reiste på julemarked. Det vart  den. Mønster rapporten gjekk over 32 omganger. Mønsteret er Hyggestrik sitt, men eg har mitt eige design på sjølve genseren.


 Eg strikka den i Rowan felted tweed. Garnet har eg kjøpt for mange år sidan.....har lege på modning.
Sjøblå og brunt. Totalt har eg brukt 360 gram garn på genseren. Eg strikka den på pinner nr 4. 


 Genseren har eg laga til gubben. 





Klem
Lilla dør

3 kommentarer:

  1. Du er berre kjempeflink , Kari!!
    Kjempekjekt å sjå kva du holder på med, og det er mykje forskjellig.
    Skjønnar ikkje at du har tid til å gå på jobb!!
    Klem frå Inger Dencker

    SvarSlett
  2. FOR en jobb!! Men du verden så flott!! Gratulerer med nådd mål! Genseren kommer nok til å lyse opp på julemarkedet! Mildvær her så den må ikke gjemmes under tykke jakker heller;-)
    Og så vil jeg si tusen, tusen takk for at du svarte ang. jakkemønsteret! Ble så glad. Rowan magasinet er bestilt og nå håper jeg posten gjør jobben sin;-)Selv er jeg mye i sofaen f.t. pga ødelagt ankel. Så for meg blir det ikke mye tråkking utendørs før jul desverre. Takk og lov for nettbutikker nå, men til vanlig foretrekker jeg å handle på gammeldags måte;-)

    Kose deg/dere masse, håper sola viser seg! Gleder meg til å se bilder;-)
    Klem fra Annette

    SvarSlett
  3. Ser noe "broket" ut det mønsteret, men jammen ble det en fin genser!

    God torsdagskveld fra Ingunn

    SvarSlett