lørdag 21. juni 2014

Jordbærprosjekt




Jordbærteppet mitt



Eg sydde dessse mugrugane for fleire år sidan. Eit prosjekt me hadde som sommeravslutning på Quiltelaget trur eg:)
Mugrugane og jordbæra som heng på terrassen vart inspirasjon til eit jordbærslumreteppe. Eg har tatt ut symaskina inni mellom andre prosjekt. 


syrom på terrassen


 Jordbær
Fine i fargen og goé er dei


 Dei trivst godt på terrassen i den fine forsommeren me har hatt


Eg har plukka stoff frå syrommet.... kjempekjekt å bruke noko av lageret. Det blir nesten ekstra jillt.


Desse to jordbærkoppane må nesten bli følgesvenner til teppet. Tenk deg i gostolen i hagen med strikk og kaffi med teppe over knea ein sommerkveld eller to:)


 Har punktquilta  teppet og i tillegg sydd/quilta effekter i jordbæra. Brukte ulike farger på tråden og ulike sting for få ekstra liv i teppet/jordbæra i teppet.




Ha fin juni forsatt. 

Klem
Lilla dør

7 kommentarer:

  1. Kjempefint :)
    Skikkelig sommerstemning sjå deg Kari :)

    Hege

    SvarSlett
  2. Flott teppe og den jordbærplanten din er jo berre fantastisk mykje bær på ...... flotte krus og ... ha ei fortsatt god helg Klem

    SvarSlett
  3. Imponerende! Så stilig du har det rundt deg, til og med jordbær på koppene! Jeg hadde gjerne spist jordbær på terrassen hos deg!
    Teppet ditt er nydelig, og bildene er prima. Et kunstnerisk innlegg utenom det vanlige.

    Ha en strålende søndag, og takk for besøk hos meg!

    Klem

    SvarSlett
  4. Å så deilig og sommerlig det er hos deg;) Jordbær er sommer med stor S. Har samme jordbærne i en løper og en sommerveske;)
    Å du, flott uteplass og herlig med de ampelbærene;)

    Sommerklem fra Ann-Mari

    SvarSlett
  5. Skikkelig sommerteppe! Så fint gjennomført med farger og tema:)

    SvarSlett
  6. Nydelig. Et skikkelig gladteppe det der. Skal si du er flink altså.
    Klem

    SvarSlett
  7. Det var en herlig "jordbærreportasje"..!! Du verden for et fantastisk fint teppe du har sydd - og hvilke omgivelser :) Har laget en liten jordbæråker i år jeg også ( hele 8 planter!), håper å få nok bær til litt dessert utpå sommeren. Ååhhh...de jordbærkrusene var bare så fiiiine :) Takk for herlig innlegg!!

    SvarSlett