mandag 3. desember 2018

Julemarked .... Weihnachtsmarkt


Jammen vart det julemarked på meg i år og. Kjempe kjekt t med slike tradisjonar med gode venner. I I år var vi 5 par som reiste i lag.




Gode muligheter for julehandel og inspirasjon.


Lite snø i år og haustblada hang delvis på trea ennå.





Frå det finske markeded ..... varmrøykt laks. Fekk smake det i hamburgerbrød...... knallgodt.


Pannekaker med sukker...fekk meg faktisk to stykk


 Kor er Norge??? :)))


Ein fin møteplass når heile gjengen skulle samlast.




Ettermiddagskaffi-sjokoladen for desember er redda med flott sjokoladekalender. Var med heim i kofferten.


No kan eg bare glede meg til neste gang .... eller kanskje me skal ta eit års pause?
Gir mykje inspirasjon og gleder. Godt lag og fin storby. Har ennå mykje til gode der.


Klem
Lilla dør

2 kommentarer:

  1. Hei, tusen takk for fine bilder:-) Jepp...snøen kan du lete etter lenge her...men rikelig med løv å rake opp DET har vi vel en stund til...jaja igrunnen er vi blitt vandt til det:-(
    Fikk meg en god latter da jeg så begrepet "Jesushelikopteret"... du har et poeng der ja;-) Absolutt ikke typisk for vår del av landet men disse "Weihnachtspyramide" har kommet de siste årene....men vil si jeg har sett penere;-)
    Opprinnelig fra østtyskland, gammel tradisjon i treskjæring, og lysene nederst satt "propellen" i sving, som igjen fikk igang en liten melodi;-) Disse digre julemarkedsgreiene er jo bare "Pynt";-)
    Ellers er det jo julemarkeder overalt om dere vil prøve noe nytt;-) Norwegian har bra tilbud til Munchen f.eks;-)
    Selv foretrekker jeg de koselige små markeder, som ofte bare varer en helg.
    Men iår får jeg lese om de i avisa hehe
    Klem fra Annette

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for koselig kommentar. Kjekt med respons :) Ha ei fin adventstid 🎄🎄🎄🎄🎄

      Slett